W związku ze zmianą polityki Google’a Uczelnia zmuszona jest ograniczyć dostępne miejsce przestrzeni dyskowej Google Drive z nielimitowanej do 5GB.
W związku z powyższym poniżej znajdziecie instrukcję krok po kroku jak zmigrować swoje dane z Google Drive na One Drive który oferuje 1TB przestrzeni dyskowej per user.
1. Zalogujmy się najpierw do Google Takeouts – Jest to narzędzie które bardzo ułatwia migrację danych -> https://takeout.google.com/
2. Następnie należy wybrać sekcje danych która nas interesuje. Jako, że ograniczamy przestrzeń dyskową to interesuje nas pozycja „Drive”/”Dysk”.
3. W następnym kroku z listy rozwijanej wybieramy pozycję „Wyślij e-maila z linkiem do pliku do pobrania”. Niestety bezpośrednia migracja z GDrive na OneDrive na chwilę obecną nie działa.
4. Dalej możesz wybrać jaki rozmiar ma mieć pojedyncza paczka. Jeśli danych masz 100GB i wybierzesz opcje „50GB” to otrzymasz 2 paczki ze swoimi danymi.
5. W zależności od tego jakie archiwum chcesz otrzymać to możesz wybrać pomiędzy .zip i .tgz.
6. Klikamy „Utwórz eksport”
7. Gdy eksport się zakończy dostaniesz na swoją pocztę maila z linkiem do pobrania plików. Wystarczy kliknąć „Pobierz swoje pliki”.
8. Link przenosi nas do strony logowania google’a na której logujemy się swoimi poświadczeniami domenowymi z PJATK czyli s*****@pjwstk.edu.pl/pd****@pjwstk.edu.pl itp.
9. Po zalogowaniu klikamy „Pobierz” przy naszej świeżo wyeksportowanej pozycji.
10. Otwórzmy teraz nową kartę przeglądarki a w niej stronę OneDrive’a -> https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/onedrive/online-cloud-storage
11. W prawym górnym rogu klikamy „Zaloguj się” i ponownie jak w punkcie 8. logujemy się poświadczeniami domenowymi z PJATK.
12. Po zalogowaniu w menu z lewej strony wybieramy „My Files”.
13. Następnie klikamy „upload” i jeśli chcemy wrzucić nasze archiwum .zip/.tgz wybieramy pozycje „Files” a następnie wybieramy nasz plik i klikamy prześlij.
Tu się kończy proces migracji danych z Google Drive’a do One Drive’a 🙂