Informacje Ogólne

Informacje Ogólne

Ta sekcja zawiera podstawowe informacje i poradniki dotyczące usług i systemów informatycznych dostępnych dla studentów i pracowników PJATK.

Co można znaleźć w tej sekcji:

📊 Konta i dostęp

  • Blokada konta - Informacje o przyczynach blokady konta, sposobach sprawdzania powodu blokady oraz konsekwencjach różnych typów blokad.
  • Hasła - Kompleksowy przewodnik dotyczący zarządzania hasłami, w tym zmiany hasła, polityki haseł, ważności hasła oraz resetowania zapomnianego hasła.
  • Aliasy - Informacje o serwisie aliasów umożliwiającym zarządzanie własnymi aliasami poczty elektronicznej.

💻 Usługi i narzędzia

  • SFTP (Dysk Z:, folder www, folder public) - Instrukcje dostępu do zasobów poprzez protokół SFTP, struktura katalogów i zalecane programy.
  • Shell - Informacje o dostępie do środowiska linuxowego, dostępnych narzędziach, kompilatorach i interpreterach.
  • Omnissa Horizon - Szczegółowy przewodnik po systemie wirtualizacji umożliwiającym zdalny dostęp do zasobów edukacyjnych.
  • Udostępnianie plików OneDrive - Instrukcje dotyczące udostępniania plików w usłudze OneDrive.

🔄 Komunikacja i etykieta

  • Netykieta - Zasady savoir-vivre obowiązujące w Internecie, podstawowe zasady komunikacji oraz wytyczne dotyczące e-maili i uczestnictwa w grupach dyskusyjnych.

🛠️ Oprogramowanie


W tej sekcji znajdziesz niezbędne informacje dotyczące codziennego funkcjonowania w środowisku informatycznym uczelni. Poradniki zostały przygotowane, aby ułatwić korzystanie z dostępnych zasobów i usług, a także zapewnić bezpieczeństwo i komfort podczas korzystania z systemów uczelnianych.